Захист лісів від шкідників і хвороб

На  ліси  впливає  низка  абіотичних, біотичних та  антропогенних  чинників,  під  дією  яких  зменшується  приріст  деревини, відбувається  часткова  або  повна  втрата  крон, всихання окремих дерев  і  насаджень.

На  сьогоднішній  день  продовжуються  процеси  всихання інтродукованих (створених за межами природного  ареалу)  ялинових  насаджень. Внаслідок  значного  підвищення  середньорічних  температур,  зменшення  кількості  опадів протягом  вегетаційного  періоду, створюються  сприятливі  передумови  для  розвитку  осередків  шкідників та  хвороб  лісу.

ClipBoard-1 ClipBoard-2

З  метою  оцінки  санітарного  стану,  виявлення  осередків  шкідників    та  хвороб   лісу   на   підприємствах   Хмельницького   ОУЛМГ  у 2018 році,   проведено    поточне  лісопатологічне   обстеження (в тому  числі,  за  участю спеціалістів ДСЛП «Вінницялісозахист»)  на  площі близько 46 тис.га.

Починаючи  з середини 2000-х років,  ми  протягом  багатьох  років  проводили хімічну обробку  дубових  насаджень, що пошкоджувались під  час  весняного  масового  льоту  імаго  хруща  травневого. Значне  розповсюдження  цього шкідника  було  зумовлене  наявною  кормовою  базою ідеальною для  розвитку  личинки хруща – значними  площами  нерозораних  земель сільськогосподарського  призначення. На  сьогодні на  Хмельниччині  майже  не  залишається  необроблених  сільгоспугіддь, та  й  холодні  весни  останніх  років  відчутно  стримують  розвиток цього  шкідника. Тому,  в  зв’язку  з  відсутністю  високого  рівня  загрози  об’їдання  хвоє- та  листогризучим шкідниками хімічні винищувальні заходи боротьби  із  застосуванням  аерозольної  установки  ГАРД  в  лісонасадженнях не проводяться.

Профілактичними біологічними заходами боротьби (розвіщування  штучних  гнізд  для   птахів – близько  5000 шт, розселено та огороджено 900 мурашників) охоплено  площу  3,2  тис. га.

Загальна  сума  коштів,  використаних  на  проведення  лісозахисних  заходів  у 2018 році, складає  718,6 тис. га.

Разом  з  тим,  якщо останніми  роками ми можемо констатувати  затухання  активних осередків  таких  листогризучих  шкідників  як  хрущ та дубовий  похідний  шовкопряд, а з хвоєгризучих -  звичайного та  рудого  соснових  пильщиків,  то   зараз перед  державними лісогосподарськими підприємствами нашої області  постала інша  загроза – стрімкий  розвиток  та  поширення  осередків  комплексу  короїдів – типографа, шестизубого короїда  та  вершинного короїда)  в  соснових  та  частково  ялинових  насадженнях, що  розташовані  переважно  у  північній  частині області – в Славутському, Ізяславському  та  Шепетівському  районах.

Уражені короїдами соснові ділянки видно неозброєним оком. Хвоя на деревах починає жовтіти і згодом стає бурого кольору, починаючи з верхівк

Шкідник,  майже  весь  цикл  розвитку  якого  проходить  під  корою у  верхівках  дерев, стрімко поширюється та уражує, ослаблені, внаслідок аномальної посушливості останніх років, соснові  насадження. Пошкоджені шкідниками верхівки сосни  стають  відкриті  для   проникнення  дереворуйнівних  грибів.

Якщо  перші  осередки  верхівкового  короїда  були  зафіксовані на  початку 2016 року,  то  вже  у  першому  кварталі 2017 року  площа  осередків перевищила  1000 га, до  кінця 2017 року сягнула 6000 га. а в 2018 році перевищила 8000 га.

Ефективних  засобів  боротьби  з  короїдами  на  сьогодні  не  існує.

Проблему посихання  соснових насаджень  уражених  короїдом сьогодні  мають сусідні  країни –  Італія. Швейцарія, Німеччина, Польща, Фінляндія – там теж є ця проблема, а у сусідніх з нашою, Житомирській, Рівненський  та  Волинських областях  площі  осередків  на  порядок  вищі, там лісівники мають справу  із  десятками  тисяч  гектарів  всохлих хвойних  насаджень.В Європі теж ідуть дискусії, як боротись з шкідниками не рубаючи лісу. Але як свідчить світова практика – зупинити шкідників можливо лише видаляючи ушкоджені дерева. Бо якщо ми цього не зробимо, то з кожним роком проблему будемо множити на два, а то й на три.

Часто доводиться чути, що лісівники дружать із короїдами, адже коли шкідник заселяє дерево, то лісівник його рубає. Так-от, коли йдеться про верхівкового короїда, то це не та ситуація. Він при заселенні дерева переносить спори грибів, які є збудниками синяви деревини. В результаті розростання цих грибів деревина набуває синього, сірого або навіть чорного забарвлення. Зрозуміло, що така деревина вже не годитиметься на добрий виріб чи дошку і ціна її суттєво знижується. От, власне, й основна проблема, пов’язана із цим шкідником, – заселені ним лісосіки розробляють невчасно і технічна якість деревини унаслідок цього стрімко погіршується.

Єдина можливість зберегти товарність деревини та запобігти  розповсюдженню шкідника – вчасне  виявлення  і оперативне  проведення  санітарних  рубок, та  спалювання  порубкових  залишків.

Окрім  природних чинників  що  сприяють розвитку  цих  шкідників, ми  маємо ще  й  негативний вплив фактору  недосконалого  законодавства, коли згідно на  дотримання Закону  про  тваринний  світ, лісогосподарські  підприємства змушені  дотримуватись   періоду  тиші, з 1 квітня  по 15 червня та  не проводити  у  цей час  санітарні  рубки.  Але  ж  така “тиша” саме  у  цей  час, дозволяє  розвинутись одній із трьох  річних  генерацій  вершинного  короїда, тобто  забезпечує геометричну прогресію  розвитку та  поширенню цього шкідника.

Польська стратегія протиборства із короїдом грунтується на боротьбі із першим поколінням шкідника, яке з’являється в травні або на початку червня. Наші екологи, які брали участь у розробці нових санітарних правил, чинних із 2016 р., ставлять собі в заслугу введення сезону тиші в лісах до 15 червня. Це – період розмноження тварин і в лісах заборонено як полювання, так і санітарні вирубування (при тому, що інші не заборонені). Отже, коли потрібно забирати з лісу заселену шкідниками деревину, лісівники не можуть вжити захисних заходів. Період тиші закінчується 15 червня, а масовий літ короїда – остання декада червня, тобто з 20 червня. Ту кількість заселених дерев, які ми маємо зараз, за тих 5 днів неможливо забрати. Є ще й другий момент – рік на рік не випадає. Короїд календаря не має, тому він буде виходити тоді, коли йому сприятимуть погодні умови. Наприклад, минулоріч, коли видався дуже теплий травень, він вийшов на початку червня. Коли молоде покоління з’явилося, то вже немає різниці, зрубають уражені дерева чи ні: ті короїди, які вже дозріли, знову паруються, і знову заселяють і атакують навколишні дерева.

У вересні минулого року під час спільного польсько-українського семінару у Раві-Руській щодо процесів всихання на одній із заселених верхівковим короїдом ділянок польські лісівники поставили запитання: чому ця сосна до цього часу не зрубана? Власне там прозвучала хороша фраза, яка окреслює відмінність боротьби із шкідниками у Польщі і в Україні: польські лісівники йдуть попереду короїда, а українські – позаду нього.

Досвід сусідів-білорусів також показує, що можна заготовляти деревину і мати здорові ліси. Білорусія потроху займає нішу України у торгівлі деревиною, оскільки експорт хвойних з України скорочується. На семінарі в Сарнах з’ясувалося, що білоруси тільки за перше півріччя 2017 р. заготовили 2,5 млн м3 деревини, при цьому насамперед забираючи пошкоджену деревину, щоб не дати їй цілком втратити технічну якість, і таким чином отримують з того ще й непоганий зиск. На початку серпня в Білорусі розширені повноваження лісгоспів для активізації боротьби із стовбуровими шкідниками, в тому числі щодо оперативного призначення санітарних рубок.

Щоб уникнути масового заселення сосен верхівковим короїдом, потрібно забрати дерево з лісу при його початковому заселенні шкідником. Верхівковий короїд є полігамним видом, тобто один самець і кілька самок, а їх може бути від двох до дванадцяти, при заселенні в дерево утворюють спільну сім’ю. Кожна самка після парування може відкладати яйця в стовбурі дерева, з яких з’являються личинки. Плодючість однієї самки коливається від 16 яєць у період згасання популяції і до 120 яєць у сприятливий період. А якщо таких самок кілька, то навіть якщо з не всіх відкладених яєць з’являться дорослі жуки, загальна кількість короїдів збільшиться у геометричній прогресії за сприятливих умов – спекотної погоди і в одновікових соснових деревостанах, які ослаблені вищою, ніж їм потрібно температурою, і низьким рівнем води. Власне те, що маємо зараз.

Другою проблемою – є  всихання  ясеневих насаджень  що  уражаються  кореневими  гнилями та  розташовані  переважно  в  центральній  частині  нашої  області – в ДП “Хмельницьке ЛМГ” та  ДП “Ярмолинецьке ЛГ”. Так  само, ефективних  засобів  боротьби  з  цією хворобою  на  сьогодні  не  існує. Така  сама  проблема  тількі  у  набагато  більших  масштабах  є і у наших сусідів : Норвегія, Швеція, Польща, Литва, Білорусь.

І  так  само як із лісонасадженнями що  всихають від шкодочинної дії короїдів, у  випадку  з кореневою гниллю ясенових насаджень, єдиною можливістю зберегти товарність деревини –  вчасне  виявлення пошкоджених, гинучих насаджень,  оперативне  проведення  санітарних  рубок,  вилучення  загиблих  та  пошкоджених хворобою  дерев.

Отож, в 2018 році загальна  площа  всихаючих насаджень, що потребували проведення заходів з поліпшення санітарного стану становила близько 14000 га.

В тому  числі:

Сосна, ялина (типограф, шестизубий та вершинний короїди, малий    та  великий  соснові  лубоїди ) – 8488 га,

ясен  (коренева гниль) – 1467 га.

Проведено  заходи  направлені  на  оздоровлення  лісів

на  загальній  площі  – 12510  га.

В тому  числі :

Суцільні санітарні рубки – 132 га.

Вибіркові санітарні рубки  –  8437 га.

Рубки  догляду  – 3941 га.  Лісовідновні  рубки – 15 га.

ClipBoard-4 ClipBoard-5

 

ClipBoard-6 ClipBoard-7

 

Доступ до публічної інформації

 

                                       Затверджено

                                                        Наказ  від  25.01.2019р

                           №_2__

 

 

ПОРЯДОК

розгляду запитів на публічну інформацію
в Хмельницькому обласному управлінні лісового та мисливського  господарства

1.1. Порядок розгляду запитів на публічну інформацію в  Хмельницькому ОУЛМГ (далі – Порядок) розроблено відповідно до Законів України «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон), «Про інформацію», «Про захист персональних даних» та інших нормативно-правових актів.

1.2. Порядком визначаються основні засади організації роботи із запитами на публічну інформацію  а також механізм реалізації передбаченого законом права на доступ до інформації, розпорядниками якої є Хмельницьке  обласне управління  лісового та мисливського господарства.

1.3. У Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному у Законі України «Про доступ до публічної інформації».

1.4. Дія Порядку не поширюється на запити щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на правовідносини, які регулюються спеціальними законами.

2. Прийом та первинна обробка Запитів

2.1  Старший інспектор  Мага  Л.Ф (надалі  старший інспектор) організовує прийом Запитів в усній, письмовій або іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача,

2.2. Первинна обробка всіх Запитів здійснюється старшим Інспектором

2.3. Метою первинної обробки є відокремлення Запитів від інших видів вхідної кореспонденції.

2.4. Кореспонденція рекламного характеру, а також листи, пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги прийому та реєстрації як Запити не підлягають.

2.5. У разі надходження усного або телефонного Запиту з питання, відповідь на яке може бути надано відразу, посадова особа надає таку відповідь усно, якщо запитувач не вимагає відповіді в письмовій формі.

2.6. Якщо запитувач на усний або телефонний Запит вимагає відповіді в письмовій формі або зміст запитуваної інформації при поданні таких Запитів є незрозумілим, посадова особа  на яку  покладено обов’язок  підготовки відповіді пропонує запитувачу скласти Запит письмово.

2.7. При надходженні Запиту електронною поштою посадова особа   друкує весь текст Запиту із супровідними даними (адреса електронної пошти, з якої його одержано, час надходження та інші) та в подальшому опрацьовує за правилами, встановленими Порядком.

2.8. При надходженні електронною поштою Запиту з питання, відповідь на яке може бути надано відразу, допускається надання такої відповіді на адресу електронної пошти запитувача, якщо запитувач (у тому числі після додаткових уточнень) на письмовій відповіді не наполягає.

2.9. Скринька електронної пошти   перевіряється відповідальним  не рідше ніж двічі на день (на початку і наприкінці кожного робочого дня).

2.10. Листи, які надійшли   електронною поштою або факсом та не містять прохання надати певну інформацію чи документ, передаються до відповідного структурного підрозділу,  для розгляду відповідно до Закону України «Про звернення громадян» та Інструкції з діловодства.

2.11. З метою запобігання розголошенню конфіденційної інформації про особу запитувач подає Запит про себе тільки в письмовій формі особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства.

2.12. Якщо Запит про особу подає уповноважена ним особа, до Запиту додаються копії документів, які підтверджують її повноваження відповідно до чинного законодавства.

3. Реєстрація Запитів

3.1. Загальні положення

3.1. У приймальні  старшим інспектором реєструються Запити, які надійшли до Хмельницького ОУЛМГ як розпорядника інформації

3.2. Усі Запити реєструються в день їх надходження в журналах або за допомогою автоматизованої системи діловодства

3.3. Запит, який надійшов після 18.00 (факсом або електронною поштою), підлягає реєстрації наступного робочого дня.

3.4 При поданні Запиту особисто або через кур’єра особі, яка здійснює передачу Запиту розпоряднику інформації, на її вимогу повертається копія Запиту зі штампом, у якому вписується дата надходження, номер Запиту при реєстрації та здійснюється особистий підпис посадовою особою, яка прийняла документ.

3.5. На вільному місці першого аркуша ставиться штамп «Запит на інформацію.

3.6. Після реєстрації Запитів виконується їх сканування. Сканований образ цього документу приєднується до реєстраційно-контрольної картки відповідного Запиту.

3.2. Реєстрація Запитів  

3.1. Реєстраційний індекс Запиту фізичної особи (об’єднання громадян без статусу юридичної особи) складається з початкової літери прізвища запитувача (для колективних – «Ко»), індексу виду отримання Запиту,   порядкового номера Запиту,

3.2. Індекс виду отримання Запиту відокремлюється дефісом та позначається цифрою: 0 – отримано персонально, 1 – поштою, 2 – телефоном, 3 – електронною поштою, 4 – факсом, 5 – отримано на особистому прийомі (усно).

3.3. Наступні цифри, які вказуються через дріб, означають порядковий номер Запиту.

 

Наприклад: О-1/ 180-19, де О – початкова літера прізвища запитувача, 1 – отримано поштою,    180 – номер  для реєстрації, 19 – рік надходження.

3.4. Реєстраційні індекси Запитів фізичних осіб можуть бути доповнені іншими позначками, які забезпечують систематизацію, пошук, аналіз та зберігання Запитів.

                4. Попередній розгляд Запитів

4.1. Усі Запити підлягають обов’язковому попередньому розгляду посадовими особами

4.2. Метою попереднього розгляду Запитів є їх перевірка на предмет дотримання вимог статей 2 та 19 Закону, потреби обов’язкового розгляду керівництвом, визначення розпорядника запитуваної інформації, а також встановлення строку надання відповіді.

4.3. Під час попереднього розгляду Запиту посадова особа   яка  розглядає запит  перевіряє наявність усіх передбачених Законом реквізитів, які має містити Запит.

 

4.4. Запит вважається таким, що не відповідає вимогам п. 5 ст. 19 Закону, якщо:

1) в ньому не вказано прізвище та ім’я (ініціали або ініціал) запитувача – фізичної особи або найменування юридичної особи, об’єднання громадян;

2) в ньому не вказано поштову адресу або адресу електронної пошти запитувача;

3) із Запиту не зрозуміло, яка інформація чи документ запитується;

4) Запит є письмовим і не містить дати (крім надісланих факсом);

5) письмовий Запит не містить особистого підпису запитувача (крім Запитів, складених у порядку ч. 7 ст. 19 Закону, від імені осіб з обмеженими фізичними можливостями).

4.5. У випадках, якщо Запит оформлено без дотримання вимог п. 5 ст. 19 Закону та п. 4.4 Порядку, посадова особа протягом п’яти робочих днів з дня отримання Запиту  направляє (у разі можливості) запитувачу відповідь про відмову в задоволенні Запиту відповідно до вимог п. 4 ч. 1 ст. 22 Закону.

4.6. Не є Запитом документ, який незалежно від назви або наявності посилання на Закон не містить прохання надати певну інформацію чи документ.

4.7. Лист, в якому викладені пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги, вважається зверненням та подальший його розгляд здійснюється відповідно до Закону України «Про звернення громадян» та Інструкції з діловодства.

4.8. Про прийняте рішення посадова особа або виконавець протягом п’яти робочих днів з дня отримання листа повідомляє його автора.

5. Встановлення строку надання відповіді

5.1. Відповідь має надаватися не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання Запиту. Першим днем п’ятиденного строку вважається перший робочий день після дати надходження Запиту.

5.2. У разі, якщо Запит стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статися і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання Запиту. Клопотання про термінове опрацювання Запиту має бути обґрунтованим. Перебіг цього скороченого строку не переривається вихідними, святковими чи неробочими днями.

5.3. У випадку коли Запит стосується надання великого обсягу інформації, потребує пошуку інформації серед значної кількості даних або запитувана інформація знаходиться у володінні різних виконавчих органів влади, а також для її узагальнення, підготовки повної та обґрунтованої відповіді треба використати значну кількість часу, виконавець може продовжити строк розгляду Запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку виконавець повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання Запиту.

6. Передача Запитів на розгляд керівництву

6.1.  Запити передаються на розгляд керівництву в день їх надходження, а у разі їх надходження в неробочий час – не пізніше наступного робочого дня.

6.2. Обов’язковими елементами резолюцій керівників щодо розгляду Запитів повинні бути: прізвище виконавця (виконавців), визначення відповідального виконавця, зміст доручення щодо розгляду Запиту, підпис керівника та дата.

6.3. виконавцями     є   працівники  до сфери компетенції яких віднесено (може бути віднесено) вирішення зазначених у Запиті питань.

6.4.  Резолюція розміщується безпосередньо на Запиті на вільному від тексту місці.

7. Передача Запитів на виконання

7.1. Якщо в резолюції до Запиту вказано декілька виконавців, відповідальних за виконання доручення оригінал запиту передається вказаному в резолюції першим,  а співвиконавцям надсилаються копії Запиту

7.2. Передача Запитів на виконання здійснюється старшим інспектором  Мага Л.Ф  під особистий підпис виконавця.

7.3. Якщо строк розгляду Запиту складає 48 годин або має позначку «терміново», посадові особи  запрошуються   для отримання документів невідкладно.

8. Розгляд Запитів безпосередніми виконавцями
та підготовка відповідей на них

8.1. Після отримання Запиту безпосередній виконавець повинен встановити чи володіє управління  як розпорядник запитуваною інформацією відповідно до своєї компетенції, а також досконало вивчити суть викладених у Запиті питань і визначити необхідні заходи щодо надання інформації в повному обсязі у встановлений строк.

8.2. У разі, якщо лист одночасно складається із Запиту і звернення, їх розгляд здійснюється одночасно за правилами, встановленими у відповідних Законах: у частині, яка є Запитом – відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»; в частині, що є зверненням (скаргою, клопотанням, пропозицією) – відповідно до Закону України «Про звернення громадян». Про порядок розгляду такого листа його автор інформується виконавцем під час надання відповіді у частині, що є Запитом.

8.3. Відповідь на Запит повинна містити достовірну, точну та повну інформацію.

8.4. Якщо  управління не  володіє і не зобов’язане відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено  запит, виконавець оформлює та протягом п’яти робочих днів з дня отримання Запиту направляє запитувачу відповідь про відмову в задоволенні Запиту.

8.5У разі, якщо  виконавець Управління  не володіє запитуваною інформацією, але  виконавцю відомо про належного розпорядника запитуваної інформації, цей Запит в строк не більше п’яти робочих днів з дня його отримання направляється належному розпоряднику інформації, про що повідомляється запитувач.

8.6. Інформація на Запит надається, як правило, у тому вигляді, в якому вона зберігається у розпорядника інформації.

8.7. Якщо Запит стосується довідкових, інформаційних, статистичних, аналітичних та інших матеріалів, такі матеріали надаються на Запит, якщо вони були раніше створені та Управління  нею володіє. Якщо це потребує пошуку серед значної кількості даних, то відповідальний виконавець може продовжити строк надання відповіді згідно з Порядком.

8.8. У разі, якщо встановлено, що інформація, щодо якої зроблено Запит, належить до інформації з обмеженим доступом (є конфіденційною, таємною або службовою), виконавець розглядає Запит та готує обґрунтовану відповідь запитувачу з урахуванням вимог чинного законодавства.

8.9. Обмеження доступу до інформації у кожному випадку відбувається тільки після застосування «трискладового тесту» (перевірки наявності сукупності трьох критеріїв, передбачених ч. 2 ст. 6 Закону).

8.10. Обмеження доступу може відбуватися до інформації, а не до документу.

8.11. У разі, якщо обсяг запитуваної інформації складає більше ніж 10 сторінок, інформація надається запитувачу, в тому числі на його електронну адресу, після відшкодування фактичних витрат на копіювання або друк.

8.12. Плата за друк (копіювання) документів, що надаються за Запитом, стягується, починаючи з першої сторінки.

8.13 При наданні особі інформації про себе та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання або друк не стягується. Належність інформації до такої, що становить суспільний інтерес, встановлюється судом, якщо інше не передбачено законом.

8.14. Виконавець не пізніше п’яти робочих днів, а у випадку продовження строку розгляду Запиту – не пізніше 20 робочих днів з дня реєстрації Запиту повідомляє запитувача про обсяг документів, що містять запитувану інформацію, необхідність внесення плати за їх отримання, розмір та порядок оплати рахунка на відшкодування фактичних витрат, пов’язаних з копіюванням або друком документів, а також направляє йому платіжний документ для фінансової установи.

8.15.. Надання копій документів за Запитом здійснюється після підтвердження протягом двох тижнів з дня відправлення запитувачу платіжного документа сплати вартості фактичних витрат, пов’язаних з копіюванням або друком документів.

8.16. Надання копій документів здійснюється протягом трьох робочих днів після отримання документа, що підтверджує сплату вартості фактичних витрат, пов’язаних з копіюванням або друком документів.

8.17. Відповідь про те, що інформація може бути одержана
із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті Запиту не допускається.

8.18. Якщо протягом п’яти робочих днів з дня отримання Запиту надійшов лист запитувача з проханням не розглядати його Запит, відповідальний виконавець за дорученням керівництва зупиняє подальший розгляд цього Запиту. У такому випадку відповідь не надається

8.19. Якщо від одного й того ж запитувача надійшло два або більш Запитів з одного питання або з питань, розгляд яких взаємопов’язано, такі Запити можуть розглядатись одночасно та відповіді на них надаватися в одному листі.

8.20. Запити інформації від одного і того ж запитувача одним і тим же розпорядником інформації повторно не розглядаються, якщо перший Запит розглянуто і відповідь на нього надано. У такому випадку виконавець на адресу запитувача направляє відповідь про результати розгляду попереднього Запиту та, у разі необхідності, копію відповіді на попередній Запит.

8.21. Тексти відповідей на Запити готуються у двох примірниках та підписуються керівником, один з примірників обов’язково виготовляється на бланку.

9. Реєстрація відповідей на Запити та їх відправлення

9.1. Відповіді за результатами розгляду Запитів в обов’язковому порядку надаються тим органом, який отримав такі Запити і до компетенції якого входить вирішення порушених у Запитах питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов’язки.

9.2. Інформація на Запити направляється особі, яка подала Запит, в один з обраних нею способів.

9.3. Інформація про відправлення відповідей, які надсилаються з використанням засобів поштового зв’язку, вносяться у відповідний реєстр (простих поштових відправлень, рекомендованих листів тощо).

9.4. Відповіді, які направляються на адресу електронної пошти, готуються безпосередніми виконавцями у паперовому вигляді та після їх підписання і реєстрації відповідальним виконавцем відправляються на електронні адреси запитувачів у сканованому вигляді.

9.5. Посадова особа, яка здійснила відправлення, на зворотному боці відповіді проставляє відмітку та ставить свій підпис.

9.6. Оригінали таких відповідей передаються старшому  інспектору

9.7. На прохання запитувача, викладеного у Запиті, відповіді надаються розпорядником інформації йому особисто.

9.8. Якщо протягом дня, наступного після повідомлення про отримання відповіді, запитувач не з’явився, виконавцем складається відповідний акт та відповідь на Запит направляється на адресу запитувача поштою (електронною поштою, факсом тощо). Відмітка про відправлення проставляється виконавцем у  відповідному  журналі.

9.9 У випадках, коли Запит має бути задоволений протягом 48 годин, відповідь за попереднім погодженням із запитувачем може надаватися усно, електронною поштою, факсом або кур’єром.

10. Відмова та відстрочка в наданні інформації

10.1. Відмова в задоволенні Запиту допускається у випадках, якщо:

1) розпорядник інформації не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено Запит;

2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом;

3) особа, яка подала Запит, не оплатила передбачені Законом фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком;

4) Запит оформлено без дотримання вимог п. 5 ст. 19 Закону

10.2. Відповідь про відмову в задоволенні Запиту надається в письмовій формі.

10.3. У відповіді про відмову має бути зазначено:

1) мотивована підстава відмови;

2) прізвище, ім’я, по батькові та посада особи, відповідальної за розгляд Запиту;

3) порядок оскарження відмови;

4) підпис посадової особи.

10.4. Відстрочка в задоволенні Запиту допускається в разі, якщо запитувана інформація не може бути надана для ознайомлення в передбачений Законом строк.

10.5. Відповідь про відстрочку надається в письмовій формі.

10.6. У відповіді про відстрочку має бути зазначено:

1) причини, у зв’язку з якими Запит не може бути задоволений у встановлений Законом строк;

2) прізвище, ім’я, по батькові та посада особи, відповідальної за розгляд Запиту;

3) дата надсилання або вручення повідомлення про відстрочку;

4) строк, у який буде задоволений Запит;

5) підпис посадової особи.

11. Контроль за розглядом Запитів

11.1. Контроль за своєчасним та якісним розглядом Запитів у Хмельницькому ОУЛМГ  здійснює старший інспектор  Мага Л.Ф

11.2. Відповідальність за надання за Запитами недостовірної чи неповної інформації, з порушенням встановлених строків або інших вимог закону в сфері доступу до публічної інформації несе безпосередній виконавець згідно з чинним законодавством.

11.3. З метою попередження порушень строків розгляду Запитів та інших недоліків у цій роботі керівниками структурних підрозділів   здійснюється аналіз:

1) щоденно – стану виконавської дисципліни з розгляду Запитів;

2) постійно – виконання доручень керівництва, наданих за Запитами,
за результатами якого інформуються керівники, які надали доручення, про кожний факт порушення строку надання відповіді на Запит, ненадання відповіді на Запит, надання неповної або недостовірної інформації тощо для вжиття відповідних заходів;

12. Зняття Запитів з контролю

12.1. Запити знімаються з контролю після надання на них остаточної відповіді,

12.2. Запити, на які даються проміжні відповіді, з контролю не знімаються.

13. Облік і формування справ, їх зберігання

13.1. Оригінали Запитів, доручень керівництва щодо їх розгляду та копії
всіх наданих відповідей формуються у справи.та ведуться окремо  від заяв скарг  та пропозицій.

13.2. Копії документів, що додаються до відповідей на Запити, до справ не залучаються.

13.3. Кожен Запит та всі документи щодо його розгляду формуються
у самостійну справу і вміщуються в спеціальну обкладинку. Документи у цих справах розміщуються в хронологічному або алфавітному порядку.

13.4. Під час формування справ перевіряється правильність спрямування документів до справи та їх комплектність.

13.5. Для централізованого формування справ із Запитами виконавець (виконавці) після надання відповіді на Запит зобов’язаний передати всі документи  для зберігання в строк не пізніше останнього дня надання інформації запитувачу.

13.6. Формування й зберігання справ у виконавців не допускається.

13.7. Строк зберігання документів за Запитами визначається переліками документів і номенклатура ми справ, що утворюються у процесі діяльності Управління.

 

 

Скільки звірів маємо?

В угіддях ДП «Шепетівський лісгосп» мисливський сезон завершився 27 січня 2019 року, а вже через день стартував облік чисельності диких парнокопитних та хутрових тварин. Він є обов’язковим для всіх користувачів мисливських угідь.

Облік диких звірів  проводиться різними методами: шумовим прогоном, підрахунком слідів на сніговому покриві, підрахунком звірів на підгодівельних майданчиках або анкетуванням (опитуванням) працівників лісової охорони чи місцевих жителів.

Для визначення чисельності лосів, кабанів, козуль, зайців, білок, норок, куниць в мисливських угіддях лісгоспу практикують метод анкетування. Працівникам лісової охорони роздано анкети по кожному лісовому обходу. Кількість ондатри, бобра, борсука, лисиці визначається згідно з наявними хатками та норами.

Таксація звірів є дуже важливою і відповідальною, адже на основі її результатів визначаються ліміти на добування тварин у наступному мисливському сезоні.

Прес-служба Шепетівського лісгоспу.

 

Без травм та аварій працюють у Кам’янець-Подільському лісгоспі

Роботи в лісовому господарстві одні із найнебезпечніших серед  усіх галузей народного господарства. Отож у ДП «Кам’янець-Подільське  лісове господарство»  значна  увага приділяється  збереженню здоров’я та життя працюючих, створенню  безпечних і максимально комфортних умов праці. Та найбільш важливим аспектом  попередження виробничого травматизму, дотримання безпечних умов праці є компетентність та знання самих працюючих.

 Наразі в підрозділах підприємства     проходять навчання   працівників  з охорони праці.  Їх ведуть керівники підрозділів по 30-годинній програмі, яка передбачає виклад загальних положень з питань охорони праці, та розгляд інструкції щодо специфіки виконання робіт з підвищеним рівнем небезпеки, перевірки   практичних навиків при безпосередньому виконанні робіт підвищеної небезпеки (звалювання дерев, трелювання, розкряжування хлистів, вантажно-розвантажувальні роботи на нижньому складі тощо).

      Для проведення навчання залучаються спеціалісти підприємства, працівники медичних закладів, пожежної охорони, фахівці з надзвичайних ситуацій. Перевірку знань проводить  постійно діюча комісія підприємства, яку очолює директор  Валерій Пустильний.

  Велика увага до охорони праці дає результат: на підприємстві відсутні нещасні випадки. Воно визнане  серед лісгоспів Хмельницького ОУЛМГ одним з кращих в охороні праці.

Прес-служба Камянець-Подільського лісгоспу.

Изображение 426 20180803_093434 IMG_0002 IMG-4e8c297cfe01cc34b7e39b37393bce0b-V

Хмельницьке обласне управління лісового та мисливського господарства впроваджує політику відкритості для громадськості.

З цією метою на сайті Хмельницького ОУЛМГ розміщена інформація про місце проведення рубок по державних лісогосподарських підприємствах.

Детальна інформація про проведення суцільних рубок головного користування та суцільних санітарних рубок розміщена нижче.

Інформація по проведенню рубок головного користування в 2016р.

Інформація по проведенню рубок головного користування в 2017 р..

Інформація по проведенню рубок головного користування в 2018 р..

Інформація по проведенню рубок головного користування в 2019 р..

 

Обрано новий склад Громадської ради

Сьогодні відбулися установчі збори для формування нового складу Громадської ради при Держлісагентстві.

До ініціативної групи з проведення установчих зборів було подано 122 заяви від представників інститутів громадянського суспільства.

До установчих зборів було допущено 92 представника громадськості.

Сьогодні на засіданні установчих зборів було зареєстровано 84 особи, які і брали участь у голосуваннях.

Так, установчі збори визначили, що максимальна чисельність Громадської ради має становити 35 осіб.

Потім шляхом голосуванням бюлетенями із 84 осіб було обрано 35, які складатимуть Громадську раду при Держлісагентстві.

Проголосований на установчих зборах персональний склад Громадської ради, відповідно до законодавства, буде поданий на затвердження Державному агентству лісових ресурсів України та оприлюднений на офіційному веб-сайті відомства.

1001478

Звірі відчувають турботу лісівників

За ДП “Новоушицьке лісове господарство” закріплено 3931 гектар мисливських угідь. Для підтримання популяції дичини в  Струзькому лісництві, що є лісомисливською базою підприємства, збудовано 16  годівниць та солонців. Для  збереження і примноження тваринного світу  підприємство торік заготувало 2000 кг коренеплодів, 2000 кг зерна, 1500 кг сіна, 2000  пучків листяних порід та закупило 30 кг солі.

 Уже майже половину з цього обсягу кормів викладено в біотехнічні споруди для підгодівлі дичини.

 Надійна кормова база, її доступність сприяє збільшенню чисельності дичини та її концентрації в певних лісових масивах, що сприяє підвищенню їх мисливської цінності.

Варто також зазначити, що підприємство постійно проводить  спільні рейди з поліцією з виявлення  порушників правил полювання та інших порушень лісового господарства. Протягом 2018 року складено 8 протоколів на порушників правил полювання. Сума штрафів становить 2754 гривні.

І.  Горпинюк,

в. о. мисливствознавця.

image2 image1

Господарюють у Летичівському лісгоспі добре

     Недоліків у Летичівському лісгоспі не виявлено. Якщо коротко, то саме таким був висновок провідного інженера-таксатора В.І.Маркітана  з ВО «Держліспроект»: «Зібрано всі  необхідні дані. Підбито підсумки. Все зійшлося: гектари, кубометри. У господарстві – грамотні, професійні спеціалісти. Організованість, злагодженість – у всьому». Такому висновку передувала не перевірка, а саме спільна, кропітка, більш як двотижнева  робота спеціаліста зі столиці з працівниками Летичівського лісгоспу.

   Здійснено плановий огляд  насаджень на проведення рубок догляду, оглянуто ділянки, визначено тип і умови проростання – задля спроектування лісонасаджень з дотриманням норм, природоохоронних та господарських функцій. Адже створення та відновлення лісових насаджень – одна з головних сфер діяльності лісогосподарського підприємства, бо саме вона формує лісове середовище й визначає якість лісу.  А обсяги і якість лісовирощування є найкрасномовнішим показником лісогосподарського виробництва.

  Щороку підприємство створює нові  лісові культури. Збільшенню лісових насаджень на землях, що непридатні для сільськогосподарського використання, – особлива увага. Нещодавно розпорядженнямоблдержадміністрації  передано в постійне користуванняЛетичівському лісгоспу земельні ділянки державної власності загальною площею 98,2 га. Вони розтащовані в різних місцях  за межами населених пунктів Деражнянського району.   Провідний інженер В.І. Маркітан разом з головним лісничим Летичівського лісгоспу О.В. Штойком  відвідали ці ділянки й вивчили можливості створення тут  різних типів насаджень.

   Уже цього року частину із виділених площ буде засаджено.

Прес-служба Летичівського лісгоспу.

Національний університет біоресурсів і природокористування України запрошує на навчання

Національний університет біоресурсів і природокористування України запрошує, на навчання за спеціальністю «Деревообробні та меблеві технології», що супроводжується фахівцями кафедри технологій та дизайну виробів з деревини. Практичні навчання студентів проходять на базі ВП НУБіП України «Боярська ЛДС» в Дзвінківському ННВЦ. який облаштований за європейським зразком. Студенти постійно беруть участь у наукових конференціях, семінарах, щорічних міжнародних виставках «Kiff». «Interior Mebel», «Design Living Tendency» та «Лісдеревмаш».

Кафедра технологій та дизайну виробів з деревини співпрацює з Українською асоціацією деревообробного обладнання та Українською асоціацією меблевиків (більше 500 підприємств), тому вже з 11-го курсу можливе працевлаштування на деревообробних та меблевих підприємствах Києва.

Напрями  працевлаштування  студентів:

-        конструктор, дизайнер меблевих та столярних виробів;

-        інженер, технолог лісопиляльного виробництва;

-        інженер, технолог столярного виробництва;

-        інженер, технолог меблевого виробництва;

-        інженер, технолог виробництва деревних плит;

-        інженер, технолог виробництва будівельних конструкцій з деревини.

Для абітурієнтів організовано підготовчі курси до вступу в НУБіП. Участь в курсах, що є дистанційними, дає можливість отримати +10 балів до сертифікатів зовнішнього незалежного оцінювання. Вартість навчання на підготовчих курсах становить 1000 грн.

Тривалість навчання на ОС «Бакалавр» для випускників загальноосвітніх шкіл складає 4 роки, для випускників вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації – 2 роки. Навчання на ОС «Магістр» – 1,5 роки. Працює аспірантура та спеціалізована Вчена Рада із захисту дисертацій.

Перелік конкурсних предметів у сертифікатах ЗНО для здобуття ступеня  бакалавра у 2019 році

Назва

спеціальності

Конкурсні предмети Вартість навчання на контракті
Деревообробні та меблеві технології Українська мова та лі тература 17940 грн./рік
Математика
Фізика або біологія

 

Переваги навчання в НУБіП України за спеціальністю 187 Деревообробні та меблеві технології:

-        велика кількість місць за державним замовленням

-        100% забезпечення студентів гуртожитком

-      практика та стажування за кордоном на провідних деревообробних та меблевих фірмах

-        військова кафедра – звання молодшого лейтенанту запасу

-        працевлаштування на потужних підприємствах галузі – висока заробітна

плата

Прийом заяв і документів на навчання розпочинається з 10 липня 2019 року.

5b1533c063ffe871557696